WEKO3
アイテム
Authentic Materials and Their Application in the Classroom: A Study of the Perspectives and Experiences of Practicing ELT Professionals
https://doi.org/10.34579/00000539
https://doi.org/10.34579/000005399afe5aef-0372-4dce-a076-770b081e8ed4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Authentic Materials and Their Application in the Classroom: A Study of the Perspectives and Experiences of Practicing ELT Professionals | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Authentic Materials and Their Application in the Classroom: A Study of the Perspectives and Experiences of Practicing ELT Professionals | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Authentic materials | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Materials development | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pedagogical implications | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cultural awareness | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Autonomy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Authentic materials | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Materials development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pedagogical implications | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cultural awareness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Autonomy | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34579/00000539 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Valvona, Christopher
× Valvona, Christopher× Yoneda, Mitaka |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3542 | |||||
姓名 | ヴァルヴォーナ, クリストファー | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3543 | |||||
姓名 | 米田, みたか | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper presents the results of a study into the perception and application of authentic materials (AM) by those currently involved in English language education. The paper begins with a literature review of the advantages and disadvantages of AM and then details a research study in which 24 English Language Teaching (ELT) professionals, based in Japan, Singapore, and the United States, were interviewed about their beliefs and experiences regarding practical AM usage. Concrete examples were gleaned from the teachers who use AM in diverse cultures and educational environments, and these examples are also presented in the paper. The study found that teachers not only value the role of AM in language education, citing such benefits as increased student motivation and awareness of the world outside the classroom, but they also work hard and with creativity to overcome the difficulties associated with bringing AM into the class. The greatest of these difficulties is the significant burden placed on teachers in selecting and adapting appropriate material, and the paper concludes that more must be done to increase the availability and ease of use of AM for ELT professionals. 本稿は、英語教員のオーセンティック・マテリアル(AM)についての見解とその応用に関する調査の結果報告である。 日本、シンガポール、アメリカの異なる段階の教育機関で教鞭を執っている英語教員(日本語話者と英語話者)に対して 個人面談を実施し、授業でのAMの使用方法、AMの使用による利点と欠点、見解を明らかにした。さらに、授業で使用し たAMの選定方法、題材の内容、授業での使用方法の詳細の聞き取りを行った。教材として使用するための準備と手間がか かるとしながらも、AMを使用することにより学習者を教室の外の実世界へつなげることができるという利点が報告され た。多様な文化や環境のもとで英語教育に携わっている教員の取り組みや工夫などの具体的な授業方法を紹介する。 |
|||||
書誌情報 | 号 18, p. 1-13, 発行日 2021-02-05 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-8479 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 沖縄キリスト教学院大学 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | オーセンティック・マテリアルの授業への応用: 英語教員の視点と経験をもとに | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 沖縄キリスト教学院大学 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper |