WEKO3
アイテム
Teaching Grammar to English Language Learners with Video: An Integrative Literature Review on Effectiveness, Perceptions, and Practices
https://doi.org/10.34579/00000564
https://doi.org/10.34579/000005644892b503-3526-42f5-ab4f-c272cb071d46
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
no19p25-39 (884.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teaching Grammar to English Language Learners with Video: An Integrative Literature Review on Effectiveness, Perceptions, and Practices | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ビデオで英語学習者に文法を教える: 有効性、認識、および実践に関する統合的な文献レビュー | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビデオ、文法、第二言語習得(SLA)、教育、ESL、EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Video, grammar, second language acquisition (SLA), teaching, ESL, EFL | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34579/00000564 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Ngoc, Phan
× Ngoc, Phan× Moses, Dubien |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3632 | |||||
姓名 | ノック, ファン | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3633 | |||||
姓名 | ドゥビエン, モーゼス | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 現在、多くの英語学習者は文脈から外れて文法を教えられています。この問題の1つの解決策は、ビデオです。多くの文献が第二言語教室でのビデオ統合をサポートしています。しかし、文法指導を強化するためのその有効性についてはほとんど知られていません。次の3つの質問を調べるために、英語と外国語の両方の学習コンテキストからの研究を使用して統合的な文献レビューが実施されました。1)ビデオは文法習得をどのようにサポートしますか。2)語学教室でビデオを使用することについての生徒と教師の認識は何ですか?3)ビデオを語学教室に統合するにはどうすればよいですか?2006年から2018年の間に公開された31の実証研究の分析により、ビデオは、学生のモチベーションを向上させ、感情フィルターを下げるために、文脈的、パラ言語的、および本物の入力を提供することにより、文法の習得を容易にすることが明らかになりました。学生がそれを受け入れているにもかかわらず、研究は現在、文法指導のためのツールとしてのビデオの有効性について制限されています。対照的に、教師はビデオを組み込むことにもっと不安を感じていました。ビデオ統合の既存のアプローチを使用して、視聴前、視聴中、および視聴後のアクティビティに編成されたレッスンで文法指導を強化することができます。この研究は、文法をビデオ資料で文脈化して習得を促進できることを明らかにし、文法を教えるためのビデオの教育学的使用に関する洞察を提供します。Currently, many English learners are taught grammar out of context. One solution to this problem is video. Much literature supports video integration in the second language classroom. However, little is known about its effectiveness for enhancing grammar instruction. An integrative literature review was conducted with studies from both English and foreign language learning contexts to examine the following three questions: 1) How does video support grammar acquisition? 2) What are students’ and teachers’ perceptions of using video in the language classroom? 3) How can video be integrated into the language classroom? The analyses of 31 empirical studies published between 2006 and 2018 revealed that video facilitates grammar acquisition by providing contextual, paralinguistic, and authentic input to improve student motivation and lower affective filters. Research is currently limited on the efficacy of video as a tool for grammar instruction, despite students being receptive to it. In contrast, teachers were more apprehensive about incorporating video. Existing approaches of video integration can be employed to enhance grammar instruction with lessons organized into pre-, while-, and post-viewing activities. This study reveals that grammar can be contextualized with video material to promote acquisition and provides insight on the pedagogical uses of video for teaching grammar. | |||||
書誌情報 |
沖縄キリスト教学院大学論集 en : Okinawa Christian Univesity Review 号 19, p. 25-39, 発行日 2022-02-04 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-8479 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 沖縄キリスト教学院大学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 沖縄キリスト教学院大学 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental of Bulletin Paper |